Försäljning, handarbete och lite hemmanytta

I lördags var vi Socialdemokrater på Bygdemarknaden i Sandsele, vi sålde glädjelotter och pratade politik med de som ville. En supertrevlig dag med perfekt väder och trevliga möten.

(null)

Själv shoppade jag mjukkakun och lite garn.
Under lördag hann jag färdigställa två ufon, två par vantar är nu helt färdiga, även trådändarna är fästa 👏

(null)

Jag och Raimo har kört lite teamwork idag, han putsade några fönster och jag skurade upp spröjsen. En del var mer ludna än andra, alltså full av spindelnät. Men nu är de rena och fina. Kvar är bara några på markplan och alla på övervåningen. Men vi är på gång.

(null)

I kväll efter middagen tog jag en liten promenad, som tur var tog jag med regnjackan då jag misstänkte att det skulle hinna börja regna innan jag skulle vara hemma igen, och det gjorde det. En knapp timme i riktigt skön temp blev det, och en del stora stenar hamnade i diket.

(null)

Så nu sitter jag i soffan med min för dagen påbörjade vantstickning. Denna i blått och mönster från Solveig Larssons samling.

(null)

Snart är denna vecka slut och en ny står inför dörren. Avslutar väl denna med ett svenskt ordspråk: 
"Även den mest skröpliga mussla kan innehålla en pärla"

Ha en fantastisk vecka

Pia

Kommentera här: