Motion, nytta och nöje

Steg upp i morse och fixade lite frulle. 
Kl 10.03 startade i vanlig ordning melodikrysset och vi drack kaffe och försökte lösa det, gick skapligt bra😀.

Vädret idag har varit minst sagt varierande, ömsom sol ömsom hagel/snö. Därför passade vi på att göra lite nytta här hemma. Tvätta, röja och toastäd blev det.

(null)


Kring kl 13 åt vi lite lunch efter det tog jag tillslut en promenad ut i det vackra vädret......som höll i sig i typ 1km, sen kom det, först haglet och sen snön. Ibland är bra att var en tjurskall’, jag traskade vidare. Glömde tyvärr telefonen så varken musik eller ljudbok blev av så mitt mission efter vägen blev att försöka få bort de största och vassaste stenarna. Det gäller att förena motion med nytta 😂. 4km är inte fy skam och skönt va’re att komma hem.

(null)

Så till nöjet. Beställde nytt bomullsgarn från Hobbii förra veckan som dök upp i torsdags. Nu är en sjal påbörjad, den stickas diagonalt. 
Lite kul med nya sätt att sticka 🤗

(null)

Har precis käkat middag som ❤️ fixat och druckit ett glas gott rödvin. Nu när det ändå är helg kan jag unna mig en kopp kaffe senare än vanligt (gör ju inget om jag inte somnar) och till det en lite glass. 

(null)

Nu bli're mer stickning och häng i soffan resten av kvällen.

Kvällen avslutas med ett citat av Walter Bagehot: Det högsta nöjet i livet är att göra det som folk säger att du inte får.

Trevlig helg

Pia

Kommentarer:

1 Anonym:

Heja!!!

Kommentera här: