1:maj

Nu ääääääär det jätte, jätte länge sedan jag var här.
Idag har vi haft vår årliga och i mitt tycke den mest givande dagen på året politiskt sett. 

(null)


Vi var ett glatt gäng sossar som tågade en liten runda på samhället. Robert Andersson LO:s ombudsman höll ett långt och kärnfullt tal. Sopan höll ett tal om varför hon har engagerat sig i hela hennes vuxna liv. 
Jag framförde mitt livs första appell, den handlade om S-kvinnors paroll Fred, Frihet och Feminism. Gick skapligt bra, jag är nöjd.

(null)

Nu äre kväller och vi fortsätter fira denna viktiga dag med god mat. Åkte förbi på Coop och köpte oxfilé, till det lite ugnsstekta grönsaker och potatis. Skippade vinglaset och satsade på vatten istället, och tänk det gick jättebra det med 😀.

(null)

Vi har också hunnit med att se sista avsnittet av serien "Hemma igen". Ni som inte sett den, kika in på SVT-play och starta. Det är 7 säsonger med 6-10 avsnitt per säsong och ca 55min per avsnitt. En mycket sevärd serie.

(null)

Näe nu ska jag ladda om för fortsatt arbetsvecka 💪.

Avslutar som vanligt med ett ordspråk:
"Tålamod är konsten att hoppas"

Go’natt snart äre helg igen 😀

Pia

Kommentarer:

1 Anonym:

Å va roligt att läsa din blogg igen 🙏😀

Svar: Tack, ska försöka ta tag i det igen 😀👍
Pia Sjöberg

Kommentera här: