Sista veckan av årets semester

Sitter i skrivande stund på Restaurang EAP i Agia Marina på Kreta. Har precis avnjutit en riktigt god lunch, beställde in en club sandwich och en öl, supergott var det och ölen superkall 😀 precis som det ska vara.
Äter man på denna restaurang så ingår solstolen på stranden. Det är ju superduper de brukar kosta ca 5€ för solstol och parasoll. 

(null)

Restsuramgen är fin och väl underhållen, maten superfräch och personalen värdesätter alla kunder, med andra ord ett mycket "gott värdskap"

Jag vet inte vad som gör att jag gillar Kreta så mycket att jag gång på annan återvänder hit. Kanske jag levde här i mitt förra liv 😀.
Men å andra sidan vem gillar inte detta:

(null)

(null)

Näe nu ska jag betala och återvända till min solstol och när maten landat ska jag ta mig ett dopp i havet. Vet inte hur varmt det är men om jag ska drista mig till en gissning så tror jag att det ligger omkring 25 grader i havet, i luften nånstans mellan 28-32, varmt och skönt är det iallafall. 

Avslutar med ett väldans bra citat av Sokrates:
"Jag är en medborgare, inte i Athen eller Grekland,  utan i världen"
Tänker att det är något vi alla borde tycka vara självklart.

Ha en bra söndag alla

Pia



Kommentera här: