Handarbete kan rädda mycket.....

Alla ni som har haft en bikinibh eller en vanlig bh med bygel har nog varit med om det som hände igår och som inte fick hända på denna resa 🥴. Bygel-jäveln behagade äta sönder tyget i kanalen där den löper, vilket får till följd att den tittar fram  mellan brösten 😬. Så jäkla typiskt just denna gång, jag har naturligtvis inte packat ned någon extra. Orutin, jaa, jag veeeeet. Måste resa oftare 🤣

(null)

Men det är här handarbetet kommer in i bilden. En himla tur att jag tog med mig mitt nya stickprojekt, den färgglada sjalen. Har hunnit till 2/3.

(null)

För i mitt lilla fodral med nödvändiga attiraljer fanns ju en synål (lite grövre) och jag stickar i bomullsgarn, bara att dela på garnet till en tråd. Klippte lös tvättlappen från mina shorts och sydde fast den som förstärkning på bygelkanalen...fiiffigt eller hur 🤩.
Nu idag blir det till att förstärka den andra också. Kan bara konstatera att det var dålig kvalitet, köpte den i våras så den är använd ca 10 dagar.


Idag blåste det inte lika mycket som mån-tis så det gick bara finfint att bada i havet. 
Plötsligt dök denna upp och låg kvar ett tag och solade precis nedanför min plats.

(null)


Nu tänker jag hoppa i duschen och sen bli’re middag.

Avslutar med ett citat av Oscar Wilde:
"Att leva är det vackraste i världen, de flesta bara existerar"

Ha en bra kväll, njut, det är ju lill-lördag

Pia



Kommentarer:

1 Anonym:

Lycka till 😀 / Kinna

Svar: Tackilitack 😘
Pia Sjöberg

Kommentera här: