Kakbak och röj

Halloj!
 
Har i helgen testat att baka i min nya ugn, blev ett lyckat bak av drömmar och bondkakor.
Får fortsätta julbaket nästa helg igen.......det är ju så roligt att baka, speciellt om man försöker ha lite ordning och reda runt omkring sig 😃
 
 
Röjde frenetiskt i kök och tv-rum i lördags. Blev en och en halv sopsäck med småskrot och flera timmars gnussande, men gud så skönt när vi bestämde att nu är vi "färdig" för denna gång.
Lovade mig själv att plocka bort efter mig direkt och INTE spara all skit. Jaja vi får väl se hur det går med det, har ju lovat det förut och det har jag ju uppenbarligen inte hållit.
 
 
Idag efter middagen åkte Raimo in till Sorsele och jag tog på mig mina ytterkläder och Icebugs och tog en rask promenad i mörkret. Älskar ljudet av dubbskorna, känna kylan och gå i pannlampans sken, det är livskavalitet det.
Märks ganska tydligt att det snart är fullmåne, det blir liksom inte kolsvart fast jag går där inga andra ljuskällor finns.
 
 
 
Nu väntar en ny vecka med nya möjligheter och utmaningar. Måndagkväll har jag ju vävkurs, har inte varit där på länge nu, så jag lääääängtar.
 
Nu ska jag hoppa i duschen och sedan se "Allt för Sverige"  så jag avslutar inlägget med ett ordspråk av Marilyn Monroe:
"Jag helar mig själv när jag är ensam" 
 
Ha en trevlig kväll och vecka
 
Pia