Jobb, mat, kunskapsprov och handarbete

Ett tag sedan jag skrev nåt här, men är nu tillbaka igen. Har ju jobbat i tre veckar efter min semester. Första veckan gick ju faktiskt jättebra, andra var lite tyngre och nu den tredje kändes som jag inte gjort annat 😀.

(null)

I veckan har jag försökt hitta lite nya recept på annan mat än våra gamla utnötta. Det är verkligen inte lätt. Ingen av oss gillar att laga mat och då får det inte vara en massa konstiga och många ingredienser. Tror att de flesta recepten jag hittade är just många och speciella ingredienser 🥴. Jaja, Poke’ bowl blev en succé iaf, den var god och lätt.

(null)

Har fått till några promenader också, fler lär det bli i helgen också.
Nu i kväll har jag skrivit färdigt det personliga brevet och kunskapsprovet till förordnande som borgerlig vigselförrättare, bara vänta och se om man blir godkänd och om de godtar att det dröjde ut på tiden. Ett nytt spännande uppdrag står framför dörren.

(null)

Nu tänker jag sticka de sista varven på min vante så jag kan påbörja nummer två, och sedan väntar uppstart av en tröja som blir höstens projekt. 

(null)

Kvällens citat av Hieronymus:
"Gör alltid något så att djävulen alltid finner dig upptagen" 

Go’natt på er

Pia

Kommentera här: